Blog over de lancering van de ESA PROBA-2 satelliet vanuit Plesetsk Cosmodrome in northern Russia.

zondag 30 augustus 2009

Donderdag zijn we weg richting Plesetsk

Komende woensdag is het startschot van ons avontuur. Dan gaan we met het lanceerteam naar Zaventem. Daar verblijven we in een hotel omdat we donderdag heel vroeg uit bed moeten. Ons vliegtuig vertrekt nl. om 7u00 's ochtends! Dat wordt zo rond 3u30 opstaan. Voor mij geen makkelijke klus want zoals jullie weten heb ik mijn slaap hard nodig. Hopelijk kunnen we tijdens de vlucht wat slaap hervatten. Het vliegtuig dat ons naar Plesetsk brengt is een Ilyushin IL-76 cargovliegtuig (mijn oorplugs liggen al klaar...).
Het toeval wil dat ons vertrek naar het verre noorden nu ook moet samenvallen met 1/9. Om het afscheid een beetje te verzachten heb ik dinsdag een dagje verlof. We gaan dan samen Klaas op deze eerste schooldag naar de schoolpoort brengen en de dag verder samen doorbrengen. Woensdag volgt dan het afscheid.
Op de kaart hieronder krijg je een idee over de ligging van Plesetsk.



2 opmerkingen:

  1. We wensen je en het ganse team een mooie finalisering van jullie wetenschappelijk project.
    Tevens een goede vlucht naar het verre noorden en een aangenaam verblijf.
    Have a good flight!
    Linda en Johan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Peter, vanaf de Sterrenwacht in Ukkel volgen we je belevenissen met argusogen. Zorg goed voor onze SWAP & LYRA :-) en schrijf veel!

    BeantwoordenVerwijderen